JVH hosting Kennisbank E-mail E-mail instellen Thunderbird

E-mail instellen Thunderbird Print

  • Thunderbird, mail instellen, e-mail instellingen, mail, E-mail instellen Thunderbird, thunderbird
  • 3

In deze handleiding leggen we je uit hoe je een e-mailadres instelt op het e-mailprogramma Thunderbird. In deze handleiding installeren wij versie 24.3.0.

Bij het instellen van een e-mailadres kan je kortweg gebruik maken van twee protocollen (POP3 en IMAP). Beide protocollen hebben voor- en nadelen. In deze handleiding stellen we de e-mail in via het protocol IMAP.

Stappenplan

  1. E-mailadres aanmaken / wachtwoord wijzigen
  2. Thunderbird installeren
  3. Instellen e-mailadres

1. E-mailadres aanmaken / wachtwoord wijzigen

Voordat je aan de slag kan gaan met het instellen van een e-mailadres dien je eerst in het bezit te zijn van de login gegevens. Deze gegevens kan je terugvinden in het controle paneel.

2. Thunderbird installeren

Ga naar de download pagina van Thunderbird (https://www.mozilla.org/nl/thunderbird/?flang=nl) en download hier de nieuwste versie. Vervolgens installeer je het programma op de computer.

3. Instellen e-mailadres

Als je alle gegevens bij de hand hebt en tevens het e-mailprogramma geïnstalleerd hebt op de computer ben je klaar om het e-mailadres daadwerkelijk in te stellen.

Klik op Bestand > Nieuw > Nieuwe e-mailaccount verkrijgen. Vervolgens opent er een scherm en klik je linksonder in dit scherm op de knop ‘Dit overslaan en mijn bestaande e-mailadres gebruiken’. Je krijgt nu het volgende scherm te zien:

E-mail instellen Thunderbird

E-mail instellen Thunderbird

In dit scherm vul je alle benodigde velden in. Hieronder volgt een beschrijving wat je waar dient in te voeren:

Waarde Omschrijving
Uw naam Vul hier de naam in van de afzender, deze wordt getoond aan anderen.
E-mailadres Vul hier het e-mailadres in wat je wilt gaan instellen.
Wachtwoord Vul hier het wachtwoord in van het e-mailadres.
Wachtwoord onthouden Laat dit vinkje aangevinkt staan, het programma onthoudt dan het wachtwoord en deze hoef je vervolgens niet meer in te vullen bij het openen van je e-mailprogramma.

Klik nu op ‘Doorgaan’ en vervolgens op ‘Handmatige config’.

Hier vul je de volgende gegevens in:

Waarde Omschrijving
Server voor inkomende e-mail jvh.email
Server voor uitgaande e-mail jvh.email
Gebruikersnaam Vul hier het (volledige) e-mailadres in welke je wilt gaan instellen.

Als je alles hebt ingevuld klik je op ‘Klaar’ (of je kan de gegevens eerst testen met de knop links ervan). Vervolgens is het e-mailadres succesvol geïnstalleerd, je kan het e-mailadres nu direct gebruiken!

Handige handleidingen per e-mailprogramma

Binnen de helpdeskcategorie e-mail tref je alle e-mailgerelateerde handleidingen aan. Voor de veelvoorkomende e-mailprogramma’s hebben wij een aparte handleiding ontwikkeld.


Was dit antwoord nuttig?

« Terug