JVH hosting Kennisbank E-mail Wat betekent Mail delivery failed: returning message to sender?

Wat betekent Mail delivery failed: returning message to sender? Print

  • Mail delivery failed
  • 5

E-mail niet afgeleverd: Wat te doen bij 'Mail delivery failed'?

Wanneer je na het versturen van een e-mail de melding 'Mail delivery failed: returning message to sender' ontvangt, betekent dit dat je e-mail niet is afgeleverd. Dit wordt ook wel een 'bounce' bericht genoemd. In dit artikel leggen we uit wat je kunt doen om dit probleem op te lossen.

Oorzaken en oplossingen

Vaak is het probleem eenvoudig te verhelpen door de volgende stappen te doorlopen:

  1. Controleer het e-mailadres

    • Controleer of het e-mailadres van de ontvanger correct is geschreven.
    • Let op typfouten of ontbrekende tekens.
  2. Werkt het e-mailadres van de ontvanger nog?

    • Soms is de mailbox van de ontvanger vol, verouderd of verlopen.
    • Het kan ook zijn dat de ontvanger een nieuw e-mailadres gebruikt.
  3. Verstuur de e-mail vanaf een ander e-mailadres

    • Probeer de e-mail te versturen via een ander e-mailadres, bijvoorbeeld van je internetprovider, Gmail of iCloud.
    • Lukt het hiermee wel, maar krijg je via onze servers nog steeds een foutmelding? Neem dan contact met ons op.

Wat te doen als het probleem blijft bestaan

Blijft het bounce bericht terugkomen, dan kan er een ander probleem spelen. In dat geval:

  • Stuur het volledige bounce bericht door naar support@jvhhosting.nl en maak een ticket aan om door te geven dat je deze mail aan ons hebt gestuurd. Het kan namelijk zijn dat het bericht vanwege de inhoud o.i.d. niet door komt, dus stel ons op de hoogte via een ticket. 
  • Vermeld zoveel mogelijk informatie, zoals:
    • Het oorspronkelijke bericht
    • De originele headers
    • De foutmeldingen
    • Welk mailprogramma je gebruikt (of de webmail)

Wij onderzoeken dan wat er misgaat en helpen je om het probleem snel op te lossen.

Veelvoorkomende foutcodes en hun betekenis

In het bounce bericht staat vaak een foutcode of korte omschrijving van het probleem. Hier zijn enkele veelvoorkomende foutcodes:

  • 550 - Het e-mailadres van de ontvanger is niet beschikbaar. Mogelijk bestaat het adres niet of is de mailbox niet actief.
  • 541 - De e-mail is geblokkeerd door het spamfilter van de ontvanger.
  • 554 - Er is mogelijk een storing met de uitgaande mailserver door een blacklisting. Neem contact met ons op voor een oplossing.

Samenvatting

Kom je er niet uit of blijft het probleem zich voordoen?

Stuur het bounce bericht dan naar support@jvhhosting.nl en maak een ticket aan.

Wij helpen je graag verder om ervoor te zorgen dat je zonder problemen e-mails kunt versturen.


Was dit antwoord nuttig?

« Terug