JVH hosting Kennisbank Administratie & facturatie Welk termijn van opzegging hanteert JVH hosting

Welk termijn van opzegging hanteert JVH hosting Print

  • opzeggen
  • 1

Voor onze producten hanteren wij een opzegtermijn van minimaal één maand.
Stel je domeinnaamregistratie loopt tot 15-06-2024, dan moet je opzegging vóór 15-05-2024 bij ons binnen zijn. Anders wordt deze weer met een jaar verlengd. 

Voor hostingpakketten kan de verlengtermijn anders zijn. Afhankelijk van wat je bent overeengekomen kan deze termijn: maandelijks, per kwartaal, half jaarlijks of jaarlijks zijn. 
De opzegging gaat in vanaf de eerstkomende verlenging. Stel je hostingpakket loopt vanaf vandaag nog 2 maanden en je zegt vandaag op, dan zal er geen nieuwe verlenging meer plaatsvinden en zal de dienst aan het einde van de huidige looptijd worden verwijdert. Wil je dat het pakket of je website per direct wordt verwijdert, dan is dit ook mogelijk. Laat dit dan aan ons weten. 

Een opzegging doe je altijd schriftelijk. Dit mag via de mail naar support@jvhhosting.nl of kan via een ticket

Je kunt diensten en domeinnamen ook zelf opzeggen vanuit je klantaccount. 

Lees daarover hier meer: Kan ik zelf mijn producten opzeggen in mijn.jvhhosting.nl?

Het kan zijn dat je al een factuur hebt gehad voor de verlenging, maar dat je opzegging wél gewoon optijd was.
Dit kan voorkomen, omdat we twee weken eerder factureren dan dat je opzegging binnen moet zijn. 

Dit doen we bewust en uit coulance voor onze klanten. In de praktijk merken we dat de meeste klanten hun diensten of domeinnamen pas opzeggen op het moment dat ze een factuur hebben gehad. 
We vinden het dan vervelend om te moeten melden dat je al te laat bent en die dan alsnog moet betalen. Daarom factureren we twee weken eerder, zodat als je reageert op een ontvangen factuur, we die dienst dan nog optijd voor je kunnen opzeggen en de betreffende factuur kunnen crediteren. 

Heb je een dienst optijd opgezegd en toch een factuur ontvangen? In dat geval zul je van ons een creditfactuur ontvangen, zodra we je opzegging hebben verwerkt.

De looptijd van de dienst wordt in dat geval dan aangepast en de laatste verlenging zal dan worden teruggedraaid.
Je wordt daarvan op de hoogte gesteld.


Was dit antwoord nuttig?

« Terug